13 липня, Вeрxoвнa Рaдa Укрaїни уxвaлилa в пeршoму читaнні зaкoнoпрoєкт №2695, яким впрoвaджується кoмплeкс зaxoдів во (избежание зaбeзпeчeння нeвідвoрoтнoсті пoкaрaння зa кeрувaння aвтo у стaні сп’яніння. Він oтримaв супeрeчливі oцінки. Oдні нaзивaють йoгo тaким, щo «дoзвoляє зупиняти й oбшукувaти aвтoмoбілі бeз підстaв», інші — лeдь нe «зaкoнaми 16 січня», a інші, нaвпaки, сxвaлюють йoгo чeрeз кoмплeксний xaрaктeр.
Oтжe, будeмo розбиратися. У разі ухвалення цього законопроєкту у чинній редакції:
1. Збільшується розмір штрафів, зокрема следовать перевищення швидкості (з 510 грн после 3 400 грн у разі перевищення понад 50 км/годочек.); керування автомобілем особою, яка позбавлена водійських прав (з 510 грн перед 3 400 грн); залишення місця Происшествие (з 255 грн предварительно 3 400 грн, а також позбавлення карт-бланш керування на строк шість місяців). Також збільшується розмір штрафів у разі повторності протягом року.
У разі ж вчинення Происшествие із постраждалими з тілесними ушкодженнями, вищими следовать середню тяжкість, що утворює арсенал злочину (ст. 286 КК України), взыскание збільшується до розміру 51—85 000 грн (наразі 3 400—8 500 грн). Якщо ж водій був у нетверезому стані — безальтернативне позбавлення волі раньше трьох років з позбавленням власть керування автомобілем від трьох задолго. Ant. с п\’яти років (після відбуття основного покарання).
2. Збільшуються строки притягнення предварительно адміністративної відповідальності (з двох місяців задолго. Ant. с одного року), унеможливлюється закриття справи вслед малозначністю діяння та передання особи получай поруки.
Дійсно, сьогодні поширеними є випадки затягування розгляду справи в суді з метою уникнення відповідальності вследствие малий строк давності, а самі судді нерідко звільняють следовать малозначністю діяння ли передають на поруки трудовому колективу, приставки не- розуміючи небезпечності такого правопорушення.
3. Интересах водіїв у стані сп’яніння забороняється звільнення від кримінальної відповідальності у зв’язку із дійовим каяттям, аль примиренням винного з потерпілим, альбо переданням на поруки чи зміною обстановки. Понад тёта, унеможливлюється звільнення від покарання з випробуванням — тобто умовні вироки интересах водіїв у стані сп’яніння.
Такі зміни будуть ефективними, хоча мало-: неграмотный зрозуміло, чому такі заборони матимуть лише корупційні та вказані злочини, адже категорій злочинів з таким рівнем небезпеки набагато більше.
4. Поліцейські зобов’язуються долучати давно протоколу про керування у стані сп’яніння відеозапис з нагрудного відеореєстратора поліцейського, який здійснювався під часы проведення огляду бери стан сп’яніння. Відеофіксація замінює необхідність наявності двох свідків (понятих), яких для практиці ще спробуй знайди. У сучасних умовах відеозапис є достатньою гарантією законності огляду, хоча, зауважимо, що законодавство у сфері захисту персональних даних у цій частині потребує значного доопрацювання.
5. З’являється нова підстава про зупинки транспортного засобу — зупинка з метою проведення огляду водіїв получи и распишись стан сп’яніння, яка здійснюється з метою проведення профілактичних заходів, інформація оборона які має бути оприлюднена получи офіційному вебсайті Нацполіції у формі організаційно-розпорядчого акта її керівника.
Мова йде оборона механізм «сліпих перевірок», який існує в європейських країнах і якого дійсно невыгодный вистачає у вечірній та нічний часочек українським поліцейським. Якщо такі профілактичні заходи будуть тимчасові та чітко визначені ради територією і часом, оборона що кожен зможе прочитати бери сайті поліції, — це цензурно в демократичному суспільстві.
6. Замість «перед’явлення» водійського посвідчення, технічного паспорта автомобіля та страховки, їх богослужение «передавати» поліцейському (виняток — якщо вони в електронній формі в додатку «Дія»). Насправді водії і неведомо зачем здебільшого «передають» документи поліцейському в грабли, проте дехто згадує практику ДАІ, коль міліціонер міг вимагати вчинення незаконних дій, погрожуючи знищенням документів.
Можливо, така ймовірність є і не переводя дыхания, водночас скарги получи и распишись дії поліцейських працюють ефективніше, а у всьому світі документи надають поліцейському пользу кого перевірки.
7. У випадку зупинки транспортного засобу поліцейськими, водій если зобов’язаний
— тримати грабли в полі зору поліцейського і без- виходити з транспортного засобу кроме дозволу;
— на вимогу поліцейського, вимкнути двигун/увімкнути аварійну сигналізацію/вийти з транспортного засобу.
Можливо, такий «американський» образ роботи є надмірним, адже безпеки поліцейського під миг зупинки автомобіля можна досягти выше злагоджену роботу напарників у патрулі та наявність алгоритмів реагування получи и распишись нестандартні ситуації (водій різко відчиняє двері, пасажири починають тікати), але це дискусійне питання.
8. Поверхова перевірка мотор охоплюватиме обов’язок продемонструвати ідентифікаційні номери транспортного засобу (выходка кузова, наприклад). Наразі ж ідеться тільки насчет вміст салону чи багажника автомобіля, власних кишень. Єдиною гарантією прав шелковица є відеофіксація цього превентивного поліцейського заходу. У разі оскарження дій поліцейських, суди зазвичай витребовують відеозаписи. Інше питання, що вони обліковуються неналежним чином та можуть бути знищені.
Також стаціонарні засоби відеофіксації (радари, маяки, камери) можуть розміщуватися минуя попереджувальних на тетка знаків. Хоча цю зміну і називають «поверненням «фенів» у кущах», питання маловыгодный до попереджувальних знаків, а перед якості, сертифікованості таких приладів.
Таким чином, законопроєкт №2695 стосується двох основних причин смертності нате дорогах — порушення швидкісного режиму та керування у стані сп’яніння.
После умови доопрацювання багатьох технічних моментів, получи які вказало ГНЕУ Верховної Про України у своєму висновку, його ухвалення призведе впредь до позитивних змін.
Водночас, багато залежатиме від практичної реалізації — наскільки поліція если дотримуватись встановлених правил. Але це вже наступне питання раньше поліції та політики у цій сфері. Наразі ж законодавець запропонував дійсно комплексний підхід в целях розв’язання проблеми.
Однако материалы автора
Если бы Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.