Сьoгoдні в Укрaїні в інтeрнaтниx зaклaдax пeрeбувaє близькo 96 000 дітeй, з якиx 90 000 мaють бaтьків. Ці цифри нe нoві, їx чaстo oзвучують oргaнізaції, які прaцюють в сфeрі зaxисту дітeй. Дo цьoгo чaсу нe всі укрaїнці знaють, щo у нaс рoзпoчaлaся рeфoрмa дeіституціaлізaції. Більшe тoгo, нe всі її підтримують, мoтивуючи цe тим, щo нe всі інтeрнaти пoгaні. Aлe нeмaє пoгaниx і хороших інтернатів. Є чітке розуміння, що жоден інтернат мало-: неграмотный може замінити дитині сім`ю.
З 2017 року, если була прийнята Національна стратегія реформування системи інституційного догляду та виховання дітей для 2017-2026 рік, прогресс продовжує «обростати» безліччю міфів. І найбільш популярним залишається пирушка, що всі інтернати закриють, а «держи вулиці» залишаться неважный (=маловажный) лише працівники, а й діти.
Прогресс деінституціалізації (далі – ДІ) – це тривалий процес, інтернати будуть припиняти свою роботу поступово, а безлюдный (=малолюдный) всі одночасно. Саме исполнение) того, щоб жодна дитина малограмотный постраждала, не опинилась нате вулиці цей процес має бути добре спланований та організований.
Як це працює?
Спочатку проводиться ретельний аналіз усіх інтернатів в регіоні, аналізуються причини потрапляння дітей перед закладів, наявність послуг из-за місцем проживання дітей та затверджується регіональний чин реформи ДІ. Також має бути сформовано певний графік трансформації закладів.
Наступним кроком постає розробка плану дій стосовно кожної дитини. Для того цього проводиться оцінка її потреб, з\’ясовуються причини, чому дитина опинилася в інституції, та виявляється, що потрібно зробити, аби вона росла з рідними батьками, альбо, за відсутності такої можливості, була влаштована в сімейну форму.
Після цієї оцінки стане зрозуміло, які послуги потрібно ще створити і розвинути в громаді, щоб діти безграмотный потрапляли в інституції.
Наприклад, пригляд за дитиною з інвалідністю, чи якісна інклюзія школі, или ж групи продовженого дня та тренінги к батьків з перекваліфікації чи пошуку роботи, аби вони стали спроможними самостійно виховувати своїх дітей.
Тобто з кожною дитиною та її родиною если проводитись індивідуальна робота, раньше якої будуть залучені соціальні працівники, педагоги, медики, працівники служб у справах дітей. Після повернення дитини в сім’ю ще певний период родина буде отримувати необхідні послуги та підтримку чтобы адаптації дитини і подолання життєвих труднощів.
МІФ 1: Діти поворотиться у неблагополучні сім’ї, а в інтернатах вони нагодовані та в безпеці
Быль: Ніхто не если повертати дітей в небезпеку
Головне завдання – допомогти сім’ї подолати проблеми чи залежність, влаштуватися сверху роботу і отримати змогу дбати ради себе та свою дитину.
З такою сім\’єю працюватимуть соціальні працівники. Якщо після усіх їхніх зусиль залишається загроза життю та привет\’ю дитини в її рідній сім\’ї – таку дитину влаштують в сімейну форму виховання.
Важливо, аби после неблагополучних батьків дитина невыгодный провела все своє дитинство в інституції, адже лише 10% випускників інтернатів адаптуються поперед самостійного життя та стають успішними.
МІФ 2: У громадах досі немає послуг і невідомо, коль вони з’являться
Разумеется: І етап реформи був підготовчим. Сьогодні розпочався ІІ етап ДІ, який якраз і передбачає створення послуг держи місцях.
Система освітніх та медичних послуг пользу кого дітей розвинута достатньо добре.
Наявна вентерь шкіл спроможна задовольнити освітні потреби усіх дітей. Потрібно лише пристосувати навчальні заклади до самого потреб кожної дитини (забезпечити підвезення, гаряче харчування, пристосувати приміщення в (видах дітей з особливими освітніми потребами тощо).
Розвивається сімейна медицина для того надання первинної медико-санітарної допомоги членам родини до скорой встречи-якого віку. Ведеться робота з удосконалення практики надання медичної допомоги дітям раннього віку, у тому числі шляхом запровадження послуги раннього втручання.
В містах і селах є хороші практики з надання соціальних послуг як громадськими організаціями, (на)столь(ко) і комунальними центрами соціальних служб. В цьому році набув чинності новий Норма «Про соціальні послуги». Бери сьогодні в Україні є 22 діючих державних стандарти соціальних послуг. Бесцельно само готуються зміни перед чинного законодавства щодо ДІ, вже діє положення оборона Інклюзивно-ресурсний опора (за останніми даними, сьогодні до всій Україні таких ІРЦ працює близько 627).
Звісно, послуг ще безграмотный вистачає і тому їх розвиток є однією із найважливіших складових цієї реформи. Важливу цена у цьому мають відіграти ОТГ, які відповідно после нового Закону «Ради соціальні послуги» мають визначити потреби громади у послугах, забезпечувати їх фінансування, розвиток та надання.
Основное ДІ – допомогти розвинути такі послуги, аби дитина могла повернутися в сім’ю, либо, за потреби, бути влаштована в сімейні форми виховання чи у форми виховання з умовами, максимально наближеними прежде сімейних, наприклад, малі групові будинки.
МІФ 3: Працівники інтернатних закладів опиняться минус роботи
ПРАВДА: У соціальний та освітній сфері з’являться нові робочі місця.
Залежно від потреб кожної громади працівники інтернатних закладів матимуть змогу працевлаштуватись в нові заклади та установи. Окрім того, вони отримають змогу підвищити свою кваліфікацію, ли змінити сферу діяльності і стати надавачами послуг.
Нам усім потрібно усвідомити, що лише сім’я дає потрібні дитині турботу та увагу. Благоприятный персонал ніколи безвыгодный зможе замінити дитині батьків. Адже гарне виконання роботи ніколи безлюдный (=малолюдный) замінить батьківську любов.
Як висновок.
Саме це сьогодні лягає в основу всіх процесів ДІ – творення послуг к дітей та сімей з дітьми замість перебування дітей в інституціях. Популяризація сімейних форм виховання. Формування толерантного суспільства, готового прийняти дітей з інвалідністю в громадах, школах, садочках, замість інституцій. Підтримка сімей в складних життєвих обставинах, а безграмотный соціальна ізоляція як таких, що безграмотный «вписуються» в ідеальну картину нашого издали неідеального світу.
До настоящего времени материалы автора
Коли Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.